Sari la conținut

Lotus Theory 1 – electric, ușor, tehno și straniu


SilverFang

Postări Recomandate

image.thumb.png.6c6b1bc732df3886bb58055d81a6b062.png

Unii s-au speriat când Lotus a lansat un SUV, dar Theory 1 ne arată că n-a uitat esența și chiar împinge lucrurile la extrem. Parcă și-ar fi băgat nasul și niște extratereștrii.

Lotus însemna înainte doar ușor, agil, pur. Acum au dispărut de pe listă Elise, Exige și Evora. Vremurile s-au schimbat un pic și e nevoie de adaptare pentru orice brand ca să poată supraviețui, așa că nu văd de ce să ne mirăm că propune un SUV mare (Eletre) și un sedan mare (Emeya). De dincolo de ele răzbate însă ADN-ul de odinioară, hypercar-ul Evija fiind o dovadă pe cât de clară, pe atât de scumpă (peste 2 milioane).
Totuși, pășind mai departe în era electrică, cei de la Lotus au simțit nevoia unei alte mașini care accentueze valorile mărcii în ochii celor care-i pun la îndoială identitatea pe termen lung.

image.png.6d62a7973839add655ae37b9f6e09653.png

Intră în scenă Lotus Theory 1

Noul concept car vine să întărească esența mărcii, captând – așa cum spune Ben Payne (Lotus design vice-president) – spiritul și puritatea unor mașini iconice, precum celebrul Esprit.

Lotus Theory 1 este un fel de declarație de conformitate cu care marca își asigură fanii că nu a uitat care îi sunt valorile, o declarație făcută, desigur, în cel mai extrem mod posibil.

Bifează toate punctele normale ale unui bolid, dar accentuează în special utilizarea de materiale foarte ușoare, cu abordări și tehnologii noi, multe folosite pentru prima dată pe o mașină. Oricât de atractive păreau, cei care au lucrat la Theory 1 nu au vrut să cadă în capcanele tipice ale hypercarului contemporan.

Au evitat puteri de 2.000 de cai pentru o opțiune mai rezonabilă (dacă se poate spune :), de „numai” 1.000 CP. Au evitat chiar și soluțiile aerodinamice ultra-complexe, pentru că acum scopul lor nu era doborârea vreunui record. Și au evitat ecranele uriașe și opționalele opulente, ca să nu se piardă în detalii superficiale. S-au concentrat pe esență, în cel mai futurist mod posibil.

Lotus ne spune că au vrut să reafirme importanța emoțiilor pentru marcă, obiectivul fiind acela de a recompensa clienții cu cele mai pure, captivante și imersive experiențe din lumea auto.

Dar dacă declarațiile astea ar fi rămas la nivel de cuvinte, n-ar fi valorat nimic, așa-i? În schimb, Theory 1 chiar le pune în practică, traducându-le într-un concept radical.

image.thumb.png.c2e025c028e733ed20b2cb6b564472d7.png

Din perspectiva performanței ni se spune că Theory 1 este concepută pentru o viteză maximă de 320 km/h și o accelerație de 2,5 secunde de la 0 la 100 km/h. Autonomia s-ar ridica la circa 400 km, în regim WLTP combinat.

Din perspectiva producției, răspunsul e clar: nu vom vedea Theory 1 intrând în producție, fiind un vehicul funcțional, dar experimental. În schimb e o platformă de testare pentru inovații tehnologice și soluții exploratorii, care va genera sisteme pe care le vom vedea integrate în viitoarele mașini Lotus.

 

Sursa: https://www.superspeed.tv/lotus-theory-1-electric-usor-tehno-si-straniu/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea noastră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...